Welkom bij het Informatiepunt voor de Zaanstreek! Veel informatie staat tegenwoordig op internet, maar het valt niet altijd mee om die te vinden. De deskundige medewerkers van het Informatiepunt in de bibliotheek helpen u gratis met uw vragen.
Het Informatiepunt is gratis en u hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek. Het team hoort graag van u:
Bel: (075) 617 22 52
optie 2 in het keuzemenu
Van maandag tot en met vrijdag
tussen 9:00 en 15:00 uur.
WhatsApp: (075) 617 22 52
Van maandag tot en met vrijdag
tussen 9:00 en 15:00 uur.
Reactie binnen 4 uur.
U kunt bij onze medewerkers een afspraak maken om langs te komen in:
Energietoeslag
Online belastingaangifte
DigiD aanvragen en gebruiken
Websites van overheid en gemeente
Websites voor zorg
Taalles in de buurt
Brieven
Belasting en toeslagen
E-books, tablets en telefoons
... andere (digitale) zaken!
"Online belastingaangifte was eigenlijk niet zo heel moeilijk maar sommige stappen om op de website te komen vind ik soms zo lastig. Ik volg nu wel de computercursus en daar ben ik heel blij mee! Het uur vliegt voorbij. Ik kan het iedereen aanraden."
"Ik heel blij met de hulp die ik kreeg bij invullen van digitale vragenlijst voor een voorgesprek in het ziekenhuis en bij het invullen van een ziekmelding bij het UWV."
"Ik ben blij dat u met mij meekijkt voor de kwijtschelding van de gemeentelijke belasting."
"Gisteren hadden mijn man en ik een afspraak in De Bieb/Informatiepunt. We troffen Jeroen, die ons goed kon uitleggen, hoe het werkt met DigiD. Dit alles met praktische voorbeelden. Superfijn geregeld. En ook nog een lekker kopje koffie naar wens. We willen jullie alsnog heel hartelijk bedanken!"
"Ik verwacht dat je informatie en advies krijgt over kleine dingen, maar ze doen veel meer. Zij helpen met een brief schrijven, samen bellen of geven extra advies. Ze begrijpen heel snel wat ik bedoel en dat vind ik prettig. En ze denken ook mee."
"Wat goed om te weten dat De Bieb mensen helpt bij het vinden van taalles. Ik ga meteen vier bewoners naar jullie doorsturen!"
"Goed dat u mij de muis gaf, het was een goede opdracht. Ik heb het nu gedurfd om zelf het digitale formulier in te vullen."
"Zo fijn dat jullie mij helpen met het aanvragen van een DigiD en het installeren van de DigiD- app en de Coronacheck-app. Al die apps tegenwoordig, ik was hier zelf niet uitgekomen."
"U heeft mij meer dan voldoende geholpen met het uploaden van UWV documenten. Dat geldt trouwens voor het hele team!"
"Oh wat fijn dat jullie mij bij inschrijving Woningnet konden helpen. Ik weet op het internet soms niet meer waar ik moet zoeken."
"Het Informatiepunt is een uitkomst voor mensen zoals ik (mensen die pre-internet tijd hebben meegemaakt)."
“Ik wil intensiever Nederlands leren. Ik ben blij dat ik heb gebeld en meteen kon komen en dat u mij doorverwijst naar een taalschool.”
Mariana Lawalata
Coördinator
Fleur Geenen
Medewerker
Gaby de Kraker
Medewerker
Cora Nieveen
Medewerker
Actueel
Algemeen
Speciaal voor